Kan du huske hvordan du og de andre børn på vejen, så på de voksne og det liv der lå forude?

870828F137 - 800

Der var et mønster som var tydeligt og veltestet. Vi kunne med en rimelig snæver margen, se hvordan tingene ville udvikle sig.

 

‪Jeg er ret optaget af det ledelsesmæssige aspekt i de kulturændringer, vi ser ske med kortere og kortere intervaller.

‪Da vi var små, var alle over 18 år voksne og alle over 25 år gamle – Der var 4 grupperinger; børn, unge, voksne og gamle. I dag er der flere opdelinger og nogle af de 4 gamle grænser er nedbrudte eller overskredne.

‪Især når det kommer til it- og mobilteknologien, så er der et tydeligt skifte grupperne imellem og bare mellem 15-årige og 20-årige er der en markant forskel i deres syn på og brug af medierne.

Jeg talte for nylig med min gamle klassekammerat Dennis Blome som er stifter og ejer af analysevirksomheden 4B Research A/S .     De har lige skrevet en artikel om byggebranchens brug af de fysiske butikker/byggemarkeder.

Konklusionen er, at man i byggebranchen, er ret vilde med den fysiske handlen og den face to face rådgivning og vejledning der er mulighed for.

Men hvor længe varer det ved? Hvornår mon webhandlen rammer for fuld udblæsning i byggebranchen – Jeg tror ikke, at butiksejerne får den samme reaktionstid som de og vi andre gamle har været vant til.

‪Det ser jo ud til “More´s law” holder og måske endda bliver overhalet af den faktuelle udvikling.

cost_of_energy_chart

www.foresight.org

‪…så selv om vi er nogle der godt kan li´ at handle i de fysiske butikker, så mener jeg at butikkerne skal være meget påpasselige med ikke at “sove over sig”.

‪I mit fagfelt – ledelse – bliver det her særligt interessant fordi det ikke begrænser sig til fysiske butikker vs netbutikker, eller hvilke IT-platforme der vinder.

Det er i høj grad også et spørgsmål om det hastige ændring i kulturer, både i det private blandt de yngste og på arbejdspladserne hvor disse unge er næste generation af medarbejdere.

250xNxelephant-facts-1.jpg.pagespeed.ic.WNRf3VfV2W

Jeg mener at også kravene til lederens (vi, Ronkedorernes) omstillingsevne og forståelse for både psykologiske og sociale processer (og dermed at være den udviklende leder), følger More´s law.

‪Skal du måske til at forberede både dig selv som leder, dine medarbejdere og dine kunder på det der kommer?

Hvis du giver det en tanke, hvad ser du så i forhold til ”i morgen”?