CV-tjek – Når du vil ansætte, afskedige, eller måske selv overvejer nyt job

Hvad er det?

Vort CV-tjek er vejen til det nye job…for dig selv, dine job-kandidater eller de ledere/medarbejdere du evt. skal outsource.

 

Hvorfor?

CV-tjekket var egentlig ikke tænkt som en ydelse fra vores side, men vi har gennem årene oplevet ledere med et ønske om en optimering af deres eget CV, og vi har med stort held hjulpet med dette.

Ønsket opstod fordi de pågældende ledere var på vej ud i verden efter et nyt job. For nogle var det et konkret job de havde set, mens det for andre bare var lysten til “noget andet” – Og så var der dem der  blot gerne vil være beredte, hvis nu det der vildt spændende job blev ledigt, f.eks. i deres daværende organisation.

 

Hvordan?

Du kan selv indlede med, at finde ud af hvorfor du vil skifte. Især de positive argumenter for at skifte er vigtige.

Efter en række mellemregninger kan du så begynde, at se på hvilken branche der har det, du søger. Du bør først derefter se på dit CV og forholde dig til kompetencegab, sprogkoder, kulturforskelle, osv. osv.

Hvis det ikke giver dig klarhed nok, så lad os mødes til en gennemgang af dine ønsker til det nye job og rammerne for at udfylde det.

Næste skridt er at vi, i fællesskab, ser på dit CV og finder frem til de områder, du bør ændre på ved enten, at reformulere, fokusere mere/mindre, eller uddanne dig indenfor. Vi kan evt. finde støtte i en personprofilering.

En succesfuld jobsøgning kræver timing. Du bør derfor forberede dig, mens du har overskud og ikke vente til du er presset af ydre eller indre forhold. På den måde bliver chancerne for det rette job størst, når behovet så viser sig.

Processen kan også være et tilbud i forbindelse med en generel outsourcing af både ledere og medarbejdere.

Hiring a new employee or recruitment process
Hvis du skal finde en ny leder eller medarbejder

Vi er ikke et rekrutteringsbureau, men vi har mødt ledere, som har ønsket en ukompliceret, ekstern og neutral vurdering af de kandidater, de har haft til opslåede stillinger. I det tilfælde, tilbyder vi at være den “usynlige” sparringspartner. Dvs. du står selv som leder for processen, men bruger vores viden og erfaring.